El Guaton

Idag var det en dyster dag men ändå trevlig dag. Vi började dagen med att vi åkte och besökte min mormors begravningsplats. Det är något vi alltid gör när vi åker till chile min mormor är en av dom få personer jag verkligen ha älskat. Idag hände något mystiskt, jag vet vart hennes grav ligger men den här gången gick jag åt en annan sida då säger jag till min syster hon ligger där. och min lilla syster säger nej hon har alltid legat där borta då kommer min morfar och min moster och säger de har bytt plats på din mormor hon är här nu. Något ännu konstigare var att jag såg hennes skugga där och under hela tiden som vi bad och sjöng min mormors favorit låtar var jag tyst och tittade på hennes skugga som var bredvid mig. Jag vet att jag låter galen och det låter skumnt men det hände verkligen.. Jag kanske inbillade mig skuggan men hur fan visste jag vart hon låg??

Sedan åkte vi till Calle valpariaso och kollade lite på affärer och la feria artesanal där de gör handgjorda saker. Vi åt öven på ett ställe som heter el Guaton, korrekt översatt TJOCKISEN hahah. För mig var maten gjort i rätt storlek men för vissa kan det vara jävligt stort. Vi beställde Chacarrero som är en chilensk smörgås med kött, majonäs, tomat och harricot vert. Den ser kanske inte så god ut på bild men den är så jävla god i verkligheten . 2 timmar efter åt jag en tårtbit. Jag måste passa på att äta när jag är i chile allt smakar godare här :)



På begravningsplatsen så dyster man blir alltid när man gått därifrån



Resturang el Guaton


en stor och väldigt mättande smörgås




Utanför la feria artesanal. Som i märker har vi jeandbyxor på oss nu det blev skit kallt ute idag så min
mami köpte byxor åt oss :D


Vi avslutade dagen med en show och musik




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0