Förutbestämt elr ödet?


 

Min fråga till dig är tror du att allt är förutbestämt eller väljer vi vår öde?

Jag har ställt mig den fråga många gånger, och ibland tänker jag varför gav jag mig in i det när jag vet hur det kommer resultera. Men ibland kan man inte riktigt veta. Jag har spått mig två gånger i mitt liv en gång i chile och en gång i sverige. De två som spådde mig var nära till någon av min släkt. Men det jag vill komma till är att båda kvinnorna sa exakt samma sak till mig. Och vissa saker har hänt, jag trodde att jag kunde ändra på dess öde, men så vart det inte. Jag försökte till och med undervika och tänka nej de sa bara så till mig det behöver inte bli så. Men det resulterade till att bli exakt som dom sa.  Så saker och ting måste ju vara förutbestämnda men vi kanske ändå kan välja vägen dit själva. Allt är så komplicerat, jag började tänka på ett beslut jag har gjort nyligen, jag är rädd för att det inte ska bli som jag trodde och att jag kommer ångra mig. Men allt hände av en anledning. Jag ska be min moster ta mig till sin kompis som kan spå hahah. Min pappa kommer tro att jag är knäpp :P





Kommentarer
Postat av: nadja

hoppas du har det bäst :)



det är precis som du säger. jag tror allt är bestämt men vi väljer själva hur vi vill komma dit ;)

2010-12-12 @ 23:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0