På bussen

Nu är jag på väg till Santiago, mina mostrar har en förmåga att komplicera allt som vanligt så istället för att jag ska ta bussen från Viña del mar till rancagua. Nej då får de för sig att jag ska ta bussen till Santiago med en moster som följer med och därifrån tar jag bussen till Rancagua. Jag förstår att de oroa sig och vill inte att det ska hända mig något men det börjar bli lite jobbigt de har för mycket kontroll över mig jag får inte göra hur jag vill eller vad jag vill för att jag som är så liten och kommer från sverige kan bli rånad, våldtagen, tappa bort mig etc. De förstår inte att när jag har åkt med mina tjej kompisar utomlands har jag åkt helt själv och då har det inte hänt något, jag har även åkte till 12 länder med mina föräldrar och förra året var vi i colombia, är inte colombia farligare då??? Där är de kända för kidnappning, knark osv men ändå så såg jag inget av det och det var ändå lugnt och tryggt,
Här ser man massa turister, "gringos" som vi kallar de, de blir inte rånade och så. Jag tror allt handlar om tur. och man kan inte gå på gatorna och vara rädd. Om något ska hända mig så var det min tur att det skulle ske. Eller har jag fel??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0