I år

Jag känner på mig att i år är mitt år. Förra året gick det för det mesta dålig. Men i år har allting börjat bra och det känns verkligen som att det kommer forsätta så. Om man är positiv försätter allting positivt? Så tänker jag i alla fall. Jag har börjat skriva en lista med saker jag vill göra i livet. Jag hoppas den uppfyller sig. För var jag väldigt beroende av, vad alla ville och vad alla förväntade sig av mig. Men förra ¨året ändrade allt. Jag hade ingen aning längre vad jag ville av mitt liv och vad jag hade för förväntnigar som sagt jag hade alltid levt under andras förväntnignar. Och nu när jag tänker för mig själv blir alltid svårare. Nu är det min tur att välja själv vad jag vill. Mina föräldrar har alltid låtit mig göra det men ändå så har jag lyssnat på andra.  Nu har jag börjat lyssna på mig själv och det första jag gjorde var att åka långt bort för att komma i bra tankar och lista ut vad jag ville och njuta av livet nu när jag har chansen. När man kan så ska man ju njuta av vad som erbjuds. Jag har även börjat göra saker som alltid satt stopp för mig som att hoppa fallskärmshoppning, swing och canopy. Nästa blir hoppa bungee jump, klättra på berg elr något liknande och självklart så drömmer jag om att se vattenfallet iguasur. Vet inte om jag stavat rätt och så vill jag plugga. Men vad, vet jag inte jag pluggade ju till lärare men har fryst. Och idag är jag faktist osäker på om jag vill bli lärare. Jag har alltid drömnt om att bli journalist, men när jag fick praktisera på svt satt dom stopp för min dröm. Man ska ju kämpa för vad man vill, jag kanske borde börja nu medans jag är ung sedan blir allt svårare.  Jag har också alltid viljat bli författare, men har ingen aning om det finns en utbildning till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0