Igår

Igår var det den näst sista dagen för min lilla syster egentligen skulle hon åka hem tidigare pga skolan. Men hon blev jätte sjuk. Hon spydde i flera dagar, så hon kunde verkligen inte åka hem så. Det har hänt oss för att vi vill åka hem riktigt sjuka men vi får inte, jag lyckades en gång men kom värre hem till Sverige och blev inlagd i sjukhuset. För att viruset jag hade fått blev för mycket. Och jag hade fått som en liten boll i ansikte. fråga mig inte vad det är för att inte ens läkarna vet, de trodde att det var en spindel som stuckit mig och jag var extrem allergisk eller så var det en sjukdom som bara äldre fick. Men pga resan blev det mycket värre. Den lilla bollen blev en stor tennis boll. Man kunde nästan tro att det var en tumör.

Men som tur är njöt min syster av sina två sista dagar. Och igår åkte vi runt lite i Viña tog lite bilder och sen åkte vi från hus till hus för att säga hej då till alla vi kom hem jätte sent men det var värt vi hade jag trevligt överallt, men fy fan vad vi åt alla ska jämnt bjuda på något och här i chile är det fult att säga nej tack. Det är en insult.













Vi vart bjudna på pastel de choclo igår, fy fan vad god den var. Det är en paj av majs





Vi fick även goda piroger, av kyckling, ost skinka och bara ost



Man ser inte så bra men vi är hemma hos min moster paty. Hon är gift med en japan. Jag visste inte ens att det fanns japaner i Chile :P Men nu har jag sätt många.


Sen var vi hemma hos min morbro Keno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0