Valparaiso och sen hemma hos min tio

Jag började dagen i santiago. Där hände lite saker, som att när vi skulle gå över övergångstället märker jag att en bil accelerera istället för att bromsa jag springer över vägen och tittar bak då ser jag att min mami inte märker av det. Jag skriker mami. som tur är så bromsar bilen och jag hinner ta tag i min mami. och bilen hinner bromsa precis vid oss. Min mamma märkte ingeting, hon förstod inte varför jag och min moster skrek. Men som tur är hände inget, men fy fan vad jag skrek till han som körde bilen, har aldrig gjort så förr. HAHAH nu när jag tänker efter sa jag till föraren hittade du ditt körkort i sopptippen eller!!! haha


På bilden är vi och besöker pablo nerudas hus. Han är en jätte känd författare/ poet. När jag gick i högstadiet fick jag göra ett arbete om honom. Jag minns att han föddes den 14juli bara :P och lite av en av hans dikter som jag lärde mig utan till och inte förstod då. Men idag gör jag det :D




Vi befinner oss i en park bland några kända författare


Pobresito el abuelito no estes triste/ stackars lilla gubbe va inte ledsen  :P


Det är så fint i valparaiso, de har så vana att måla landskap på väggarna



















Nu är det dags att åka dom välkända hissarna från valparaiso. Alla som befinner sig här måste åka dom det kostar typ 12kr






På kvällen blev vi bjudna hem till min roliga morbro på grill fest


med min kusin Hans på bilden


Här dansa jag och min farbror arabisk / reagetton haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0